Incidentele de securitate cibernetică de tip fraudă produse prin intermediul site-urilor de anunțuri sunt foarte des întâlnite. Pentru a veni în ajutorul cetățenilor, Poliția Română, Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică și Asociația Română a Băncilor a lansat campania de conștientizare, menită să protejeze cetățenii împotriva fraudelor on-line. Pentru a nu fi victima acestora, poliţiştii din cadrul Biroului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii avertizează cetățenii că PIN-ul, datele înscrise pe card, inclusiv codul CVV2/CVC2 și datele personale de identificare, nu sunt destinate publicității. Potrivit reprezentanților Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Sălaj, angajații băncilor nu vor solicita niciodată divulgarea acestor informații, indiferent prin ce mijloace se primește solicitarea (SMS, apel telefonic, e-mail). De asemenea, la realizarea cumpărăturilor on-line cumpărătorii sunt sfătuiți să introducă datele cerute doar dacă site-urile sunt securizate. “Să nu deschideți atașamentele și link-urile primite prin e-mail de la persoane necunoascute. Dacă ceva anume vă stârnește suspiciuni, verificați situația apelând la o persoană autorizată, cum ar fi banca la care aveți contul. Informaţi-vă periodic despre regulile privitoare la tranzacţiile on-line şi sesizaţi poliţia în cazul în care sunteţi victima unei infracţiuni”, avertizează IPJ Sălaj.